Da er årets JOTA og JOTI over for denne gang.
Vi ble ganske mange i år for vi hadde besøk av Tynset KFUK/KFUM, og alle fikk prøvd seg med JOTA, JOTI, semafor, radiopeiling, matlaging, oppvask osv.
Da er årets JOTA og JOTI over for denne gang.
Vi ble ganske mange i år for vi hadde besøk av Tynset KFUK/KFUM, og alle fikk prøvd seg med JOTA, JOTI, semafor, radiopeiling, matlaging, oppvask osv.
Helga 17.-19. september 2010 reiste 5 speidere, to ledere og ett lederbarn til Einarsvola utenfor Røros på gjensynstreff for de norske spovalgregruppene. Vi reiste fra speiderhuset fredag klokken 1700 og ankom leirplassen litt før 2100, tid for å sette opp telt i mørket, tåke og litt regn. Alle kom seg flott i posene.
De øvrige gruppene på dette treffet var fra 10. Trondheim, Røros og Grue. Ca 60 deltagere i alt.
Lørdagen startet med å gå ned til sentrum av Røros og gjennomføre en rebusløype i Røros, etter denne rebusløypa reiste vi til Olavsgruva og fikk en flott omvisning der inne.
Årets sommerleir for Mjølner var i Danmark, en spovalgre (speiding over alle grenser) leir med deltakere fra Norge og Danmark, desverre ingen speidere fra Sverige denne gangen. Leiren startet med avreise fra speiderhuset mandag 19. juli 2010 og bil til Oslo, båt fra Oslo til København og bil videre frem til Frederiksværk. Det ble mange flotte dager i Danmark med godt vær, flotte aktiviteter og mange nye venner for de fem speiderne, to ledere og ett lederbarn fra Mjølner speidergruppe. Retur fra Danmark med båt fra København torsdag 29. juli 2010 etter en flott leir 🙂